נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

איך לגרום לתוכי והכלב להסתדר יחד?

תוּכִּי

בין אם כבר יש לכם כלב ואתם שוקלים להביא תוכי חדש, או שכבר יש לכם תוכי ואתם מעוניינים להביא כלב, תידרש קצת עבודה כדי לשלב אותם בשלום באותו הבית. למרות שזה יכול להיות אתגר לאמן כלבים וציפורים להסתדר ביחד, כל עוד אתם סבלניים וזהירים זה בהחלט אפשרי. 

 

תעשו את ההיכרות הראשונית בין בעלי החיים לאט ובזהירות

כלבים, כמו חתולים, הם טורפים מטבעם, ורובם באופן טבעי יראו בתוכי טרף שיש לצוד. גם אם הכלב שלך ביישן ובעל אופי פחות תוקפני, האינסטינקט לצוד תמיד יהיה קיים. התחילו לחשוף את הכלב והתוכי אחד לשני בקצב איטי מאוד, והביאו אותם במגע אחד עם השני מספר פעמים למשך מספר דקות בלבד במהלך מספר שבועות.

המטרה היא שבסופו של דבר יהיה להם נוח ביחד, ולאט לאט תוכלו להתחיל להגדיל את זמן ההתרועעות שלהם. בהחלט אל תנסו להאיץ את התהליך, מכיוון שאתם עלולים להלחיץ וליצור סטרס אצל בעלי החיים שלכם.

תוכי והכלב

בחרו אזור ניטרלי עבור הכלב והתוכי

בהיכרות הראשונית בין הכלב והתוכי, בחרו אזור ניטרלי שאף בעל חיים לא יחשיב בתור הטריטוריה שלו. עבור התוכי, זה יהיה חדר שבו הכלוב שלהם אינו ממוקם בדרך כלל, ועדיף מקום שבו הם מבלים מדי פעם לזמנים קצרים. הוצאת החיות מהסביבה המוכרת תעזור להפחית את הסיכויים להתנהגות תוקפנית ולהפוך אותן לנעימות יותר באופן כללי אחת כלפי השנייה.

 

תגמלו את החיות שלכם על התנהגות נאותה

דבר אחד המשותף לכלבים ולציפורים הוא שלעתים קרובות די קל להסיח את דעתם ולשחד את שניהם באוכל. להציע להם שפע של פינוקים טעימים יכולה להיות דרך מצוינת לתגמל כל אחד מהם על התנהגות טובה בשלבים הראשונים של מערכת היחסים שלהם. הקפידו להחזיק שפע של פינוקים עבור כל חיה בהישג יד לפני תחילת המפגש בין החיות.

תוּכִּי

תמיד תפקחו עין

לאחר מספר מפגשים של הכנסת התוכי והכלב לאותו חדר יחד, ניתן להתחיל לאפשר לכלב שלך להיות ללא רצועה באזור כל עוד הוא ממשיך להתנהג ולא להציק לתוכי. עם זאת, למען הבטיחות של התוכי שלך, לעולם אל תאפשר לו לצאת מהכלוב בזמן שהכלב נוכח ולעולם אל תשאיר את החיות באותו חדר יחד ללא השגחה.

תאונות תמיד יכולות לקרות, אפילו עם הכלבים המאומנים והאמינים ביותר. הדרך הטובה ביותר להפחית את הסיכון עבור חיות המחמד שלך היא פשוט לשמור את התוכי בתוך הכלוב בזמן שהכלב בסביבה.

 

טעויות שיש להימנע מהן

אין להחזיק אף אחת מהחיות ללא רצועה או כלוב בחדר במהלך המפגש. וודא שהתוכי שלך ממוקם היטב בתוך הכלוב שלו בכל עת כשהכלב נוכח, ותמיד הקפידו על כך שהכלב קשור ברצועה. אי ריסון של אחת מהחיות עלול לגרום לאסון אם אחת מחליטה להסתער על האחרת.

עד שתקבעו ששניהם בנוח, השאירו אותם סגורים. וודאו שהתוכי נמצא בכלוב ציפורים בגודל מתאים ושהדלת מאובטחת. כמו כן, הנח את הכלוב שלך במקום בו הכלב שלך לא יוכל לקפוץ ולהגיע אליו.

תוּכִּי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תוכים