נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

הפקודות שכל כלב צריך לדעת – המדריך לכלב הראשון

בעלי הכלבים

הבאת הכלב הראשון שלך הביתה היא אבן דרך מרגשת, אבל חשוב להקים בסיס של פקודות בסיסיות כדי להבטיח בן לוויה שמח שמתנהג היטב. לימוד הכלב שלך פקודות חיוניות לא רק משפר את הבטיחות שלו אלא גם מחזק את הקשר בינך לבין חברך הפרוותי. במאמר זה נסביר לך מהם הפקודות החיוניות שכל בעל כלב ראשון חייב לדעת.

 

שב

"שב" היא אחת הפקודות הבסיסיות ביותר ומשמשת כאבן הבניין לפקודות אחרות. כדי ללמד את הפקודה הזו, החזק חטיף קרוב לאפו של הכלב שלך והזיז אותו לאט כלפי מעלה, זה יגרום לראשו לעקוב אחר החטיף ולחלקו האחרוי לרדת באופן טבעי. כשהחלק התחתון של הכלב נוגע באדמה, אמור "שב" ותגמל אותם עם החטיף. תרגל פקודה זו בסביבות שונות כדי לחזק את הבנתם.

 

להישאר

פקודת "הישאר" הינה חיונית לשמירה על בטיחות הכלב שלך במצבים שונים, בכדי ללמד פקודה זו התחל בלבקש מהכלב שלך לשבת, ואז הרם את ידך מול פניו, כף היד פונה אליהם, ואמור "הישאר". קח צעד אחורה והשתמש באות יד כדי לציין שהם יישארו במקום. הגדל בהדרגה את המרחק ומשך השהייה, ותגמל אותם על שמירה על המיקום. זכור לשחרר אותם עם פקודת שחרור כמו "משוחרר" או "בסדר".

הפקודות שהכי חשוב ללמד את הכלב

בוא

הפקודה "בוא" היא אחת הפקודות החיוניות ביותר להבטחת ביטחון הכלב שלך, עם זאת פקודה זו נחשבת כמתקדמת ורוב בעלי הכלבים נתקלים בקשיים רבים בעת לימוד פקודה זו, לאור זאת ההמלצה שלנו היא להיעזר בשירותי אילוף כלבים מותאמים אישית וכך להבטיח שהכלב שלך יחזור אליך כאשר אתה קורא לו. בעת לימוד הפקודה מומלץ להתחיל בסביבה נטולת הסחות דעת לכרוע ברך, לפתוח את ידייך ולעודד את הכלב לבוא אליך. השתמש בטון גבוה ונלהב וכאשר הכלב מגיע אליך תגמל אותו מילה טובה וחטיפים. הכנס בהדרגה יותר הסחות דעת ותרגל את הפקודה במקומות שונים כדי לחזק את אמינות הפקודה.

 

למטה

הפקודה "למטה" מלמדת את הכלב שלך לשכב על 4 לפי פקודה. וזה שימושי במצבים שונים, פקודה זו מעודדת רגיעה ולכן חשוב מאוד ללמד פקודה זו כבר כאשר הכלב צעיר. בכדי ללמד פקודה זו התחל עם התחל בפקודת "שב" אותה למדנו קודם, לאחר מכן החזק חטיף ביד הסגורה שלך קרב אותו לאף הכלב, והורד אותו לאט לקרקע תוך אמירת הפקודה "למטה". ככל שהכלב שלך עוקב אחר החטיף, הגוף שלו יירד באופן טבעי. ברגע שהוא ישכב, תגמל אותו.

 

פקודת עזוב

פקודת "עזוב" היא פקודה חיונית נוספת שכל כלב חייב לדעת, פקודה זו חשובה בכדי למנוע הכלב שלך להרים חפצים מזיקים או אוכלים מורעלים. כדי להתחיל ללמד את הפקודה החזק חטיף בידך הסגורה והראה אותו לכלב שלך. תן את הפקודה "עזוב" וסגור את היד כאשר הכלב מנסה להגיע אל החטיף, כאשר הכלב מפסיק לנסות לקחת את החטיף ומיישר מבט אליך תגמל אותם עם חטיף מהיד השנייה. התקדם בהדרגה להשארת חטיפים או חפצים על הקרקע וחיזוק הפקודה.

 

סיכום

לימוד הפקודות החיוניות המתוארות במדריך זה הינו הצעד החיוני הראשון עבור כל בעל כלבים. הפקודות הללו לא רק מקדמות התנהגות טובה אלא גם מבטיחות את הבטיחות והרווחה של כלבך. זכור להשתמש בטכניקות חיזוק חיוביות, היה סבלני, ותרגל בעקביות. עם זמן ומאמץ, אתה והכלב שלך תפתחו בסיס תקשורתי חזק, שיוביל למערכת יחסים הרמונית ומספקת.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים כלבים