נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

עם אלו בעלי חיים כלב יכול להסתדר על בסיס קבוע

בעלי חיים

רוצים להכניס בעל חיים נוסף לבית שלכם וחוששים מכך שהכלב שלכם לא יסתדר איתו? המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם. עם קצת השקעה ועבודה נכונה, תוכלו להכניס כמעט כל בעל חיים לביתכם ולהפוך אותו לחלק בלתי נפרד מהלהקה של הכלב שלכם ולגרום להם להסתדר מעולה ביחד. 

 

לאילו דברים חשוב לשים לב?

כלבים מטבעם הם בעלי חיים חברותיים במיוחד, וככאלה הם רואים את בעלי החיים ובני האדם שחיים איתם כחלק מהלהקה אליה הם שייכים. עם זאת, כלבים מסוימים הם טריטוריאליים יותר מכלבים אחרים, והכנסה של בעל חיים זר למרחב הפרטי שלהם עשוי להוות אתגר או איום עליהם ולעורר אצלם לחץ רב. אם אתם מעוניינים להכניס בעל חיים נוסף לתוך הבית שלכם, ישנם כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון.

קודם כל, חשוב לשים לב לאופי הכלב שלכם ולגזע שלו. אם אתם יודעים שהכלב שלכם טריטוריאלי ותוקפני כשזה מגיע לבית שלכם, הכנסת בעל חיים חדש יכולה להיות מאתגרת במיוחד ולעיתים אפילו מסוכנת. אם זה המצב, מומלץ להתייעץ עם וטרינר או מאלף כלבים מקצועי לקבלת חוות דעת בנושא.

מעבר לכך, ההיכרות בית בעלי החיים צריכה להיעשות בהדרגה ובפיקוח ללא קשר לסוג הכלב שלכם ולאופי שלו. כדאי לתת לכלב להתרגל לריח של בעל החיים החדש לפני שהוא רואה אותו לראשונה בשביל להקל על המפגש, ומומלץ לוודא שתוכלו לשכן את הכלב ואת בעל החיים בחדרים נפרדים למשך פרק זמן כלשהו.

בעלי חיים

חתולים

למרות התפיסה הרווחת שכלבים וחתולים הם אויבים שלא מסתדרים זה עם זה, ניתן לשכן כלב וחתול באותו הבית בקלות יחסית. כפי שציינו, ההיכרות הראשונית צריכה להיעשות על ידי חשיפת הכלב והחתול זה לריחו של זה ללא מגע ממשי בין השניים. לאחר זמן מה, תוכלו לחשוף את הכלב לחתול בהשגחה ובפיקוח שלכם, ולאט לאט שני בעלי החיים יתרגלו אחד לשני ויוכלו לחיות ביחד באהבה.

 

תוכים

גידול של תוכים ביחד עם כלבים אינו מסובך, במיוחד בעקבות העובדה שהתוכים יבלו את רוב זמנם בתוך הכלוב. עם זאת, חשוב לשים לב שאתם לא מוציאים את התוכי בנוכחות הכלב עד שאתם מרגישים שהכלב התרגל לחלוטין לנוכחות של התוכי ולא רואה בו איום או טרף פוטנציאלי.

בעלי חיים

מכרסמים וזוחלים

בניגוד לחתולים, כלבים הם לא ציידים אופורטוניסטיים. כלומר, הם לא יצודו אם יש להם אוכל זמין. לכן, ההיכרות בין כלב למכרסמים היא הרבה יותר פשוטה מאשר בין מכרסמים לחתול. גם כאן, כדאי לבצע את ההיכרות בהדרגה ובאיטיות ולשים לב במיוחד שהמכרסם לא נמצא בלחץ מהנוכחות של הכלב.

 

חיות משק

גידול חיות משק יחד עם כלבים הוא כנראה המובן מאליו ביותר, במיוחד כאשר מדובר בכלבים המשתייכים לגזעים שנוצרו במיוחד עבור עבודה עם חיות משק כמו כלבי רועים וכדומה.

בעלי חיים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים