נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

כמה שעות שינה חתולים צריכים ביום יום

חתולים לישון

אם היינו לוקחים את החתול שלנו לתחרות שינה, כנראה שהוא היה מגיע למקום מכובד ביותר. לפעמים נדמה לנו שהחתולים שלנו ישנים כל הזמן, ללא קשר לשעה ולמה שהם עשו במהלך היום. אם אתם מוטרדים מכמות השעות שהחתול שלכם מבלה בשינה, אין לכם ממה להיות מודאגים, כיוון שחתולים ישנים הרבה מאוד זמן ממשך היממה.

 

אז כמה זמן חתולים ישנים?

משך הזמן שחתולים מבלים בשינה משתנה בין היתר בעקבות גיל החתול ומצבו הבריאותי, אך בממוצע חתולים ישנים כ- 15 שעות ביממה. לפעמים, חתולים מסוימים עשויים לישון אפילו יותר ולהגיע ל- 20 ואפילו ל- 24 שעות שינה! חתולים מטבעם הם יצור לילי, כיוון ששעות הלילה הן השעות היעילות והנוחות ביותר עבורם לצאת ולצוד את הטרף שלהם. בתור יצורים ליליים, חתולים נוהגים לישון במהלך רוב שעות היום. מכיוון שאנחנו מבלים את רוב שעות היום לא בשינה, לפעמים נדמה לנו שכל מה שאנחנו רואים את החתולים שלנו עושים זה לישון.

חתולים לישון

כמה שעות חתולים צריכים לישון מדי יום?

כפי שהזכרנו למעלה, הצורך של החתולים לישון הרבה טמון באורח החיים שלהם. בתור טורפים, חתולים בטבע נשענים על ציד מוצלח בשביל לשרוד, ואם יצא לכם לראות סרט טבע על טיגריסים או אריות בחייכם, אתם וודאי יודעים שלא כל מסע ציד מסתיים בציד מוצלח. לכן, החתולים בנויים בצורה כזו שמאפשרת להם לשמור את האנרגיה שלהם כמה שרק אפשר למקרים בהם לא יצליחו לצוד מספר ימים, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא כמובן – לישון.

כפי שציינו, חתולים ישנים בממוצע 15 שעות ביממה, שזו בערך הכמות אותה הם צריכים. עם זאת, כמות השינה הדרושה עבור חתול משתנה בעקבות גיל החתול, מצבו הבריאותי והנפשי ועוד. אם אתם מודאגים שהחתול שלכם ישן יותר מדי או פחות מדי, מומלץ לפנות להתייעצות עם וטרינר.

 

האם חתול תמיד בשינה עמוקה?

לפעמים נדמה לנו שהחתולים שלנו תמיד ישנים כמו תינוק, אך המצב האמיתי רחוק מכך. בדומה לבני אדם, גם השינה של החתולים מחולקת למחזורי שינה, שאחד מהם הוא שינה עמוקה. בניגוד לבני אדם, החלק ממחזור השינה של החתולים בו הם ישנים שינה עמוקה הוא רק רבע מהכמות בה הם ישנים, כשבשאר הזמן החתולים ישנים שינה קלה מאוד מהם הם יכולים להתעורר גם מהרחשים הקטנים ביותר.

הסיבה לכך, תמונה אף היא באורח החיים של החתול בטבע. כידוע, לחתולים פראיים אין את הפריווילגיה לישון על ספה מרופדת מתחת לקורת גג בטוחה, ועל כן הם חייבים להיות דרוכים כל הזמן מפני סכנות, טורפים גדולים יותר או חתולים זרים שפולשים להם לטריטוריה.

אם אתם שמים לב שהחתול שלכם ישן עמוק זמן רב במיוחד ולא מתעורר הרבה פעמים כשאתם מלטפים אותו או עושים רעש, אולי כדאי להתייעץ עם וטרינר.

חתולים לישון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא חתולים