נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

כואבת לכם הרגל כשאתם יוצאים לטיול עם הכלב או לסיבוב קצר? 4 סיבות אפשריות

הרגל כואבת

במהלך טיולים עם הכלב האהוב שלנו אנחנו צועדים לא מעט. בין אם מדובר בסיבוב קצר סביב השכונה או בטיול ארוך בטבע, לפעמים אנשים חווים כאב ברגליים. ישנן מספר סיבות אפשריות לתופעה זו, שניתן לטפל בהן כדי להמשיך וליהנות מהפעילות המשותפת עם הכלב. במאמר זה נתמקד ב-4 סיבות.

 

1 – נעליים לא נוחות

כאשר אדם נועל נעליים לא נוחות, הדבר עלול לגרום לו לאי נוחות ואף לכאב. נעליים צרות מדי או רחבות מדי עלולות לגרום למכות או ללחץ על אצבעות הרגליים. עקבים גבוהים מדי עלולים להטות את מרכז הכובד של הגוף קדימה ולגרום לכאבי גב תחתון, בעוד שנעליים שטוחות מדי עלולות לגרום לכאבים בקרסוליים, בברכיים או בירכיים.

נעליים מחומרים מבודדים לא מאווררים היטב עלולות לגרום לגירוי, זיעה לא נוחה ועוד. נוסף על אי נוחות וכאב, נעילת נעליים לא נוחות באופן עקבי לאורך זמן עלולה לגרום לבעיות אורתופדיות כמו פיתול היתר של הקרסול, דלקות של רקמות שונות בכף הרגל והתפתחות קושי בתנועה. לכן חשוב לבחור נעליים המתאימות היטב לצורת הרגליים של האדם. למידע נוסף אודות פודיאטריה לחצו כאן.

נעליים לא נוחות

אי ביצוע חימום לרגליים

חוסר חימום נאות של הרגליים לפני פעילות גופנית עלול לגרום לכאבים חדים ואף לפציעות ברגליים. כאשר השרירים והגידים קרים, הם נוטים להיות מתוחים וקשיחים יותר. כתוצאה מכך, במהלך מאמץ הרגליים עלולות להיתקל בעומס יתר שגורם למיקרו קרעים בשרירים, דלקות בגידים או לחץ על עצבים.

חימום של הרגליים במשך 5-10 דקות לפני פעילות מאפשר לדם להגיע לרצועות, שרירים ומפרקים ברגליים ולהכינם בהדרגה למאמץ. פעולה זו מגדילה את הגמישות, מפחיתה נוקשות וכאבים ותורמת לביצועים טובים יותר תוך הפחתת הסיכון לפציעות.

 

עומס יתר על הרגליים

כשיוצאים עם הכלב לסיבוב, חשוב להימנע מעומס יתר על הרגליים אשר עלול להוביל לכאבים ואי נוחות. רבים מאיתנו אינם פעילים גופנית באופן סדיר, וההליכה עם הכלב עלולה להיות מאמץ גדול מהרגיל עבור הרגליים. אם לא עשינו חימום ומתיחות לפני היציאה לסיבוב, הרגליים עלולות לחוות עומס יתר במאמץ הפתאומי.

כך עלולים להתפתח כאבי שרירים, דלקות גידים ונזק למפרקים. מומלץ לווסת את אורך וקצב ההליכה בהתאם לכושר הקיים, ולעצור למנוחה כשהרגליים עייפות. גם אם הכלב מלא באנרגיה, חשוב להתאימו לקצב שהרגליים יכולות להכיל. חימום, מנוחות ותוספים תזונתיים יכולים לסייע לרגליים להתמודד טוב יותר עם העומס הפיזי.

 

בעיות אורתופדיות

בעיות אורתופדיות ברגליים כגון דלקת ברצועה הצולבת, טרשת ניוונית או שברים ישנים עלולות לגרום לכאבים עזים בעת הליכה. מצבים אלו דורשים אבחון מקצועי וטיפול אורתופדי הולם כגון פיזיותרפיה, תרופות נוגדות דלקת, קיבוע או ניתוח. העדר טיפול בבעיות אלו עלול להוביל לנכות, קושי בהליכה וירידה באיכות החיים. יש להתייעץ עם רופא אורתופד במקרה של כאבי רגליים כרוניים או חוזרים.

הרגל כואבת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
אתרי אינטרנט של בעלי חיים
קידום אתרי חיות

האינטרנט מוצף ומלא בתוכן, כאשר אחת המטרות המרכזיות של בעלי אתרים היא לייצר בולטות ונראות גבוהה בתוך עולם התוכן