נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

כלבים וילדים קטנים – האם צריך לחשוש

כלבים וילדים קטנים

כלבים וילדים יכולים ליצור ביניהם חיבור מיוחד שכמעט ואין כמוהו בשום מקום אחר. עבור רבים מאיתנו שגדלו עם כלב בבית, הכלב והקשר איתו היו חלק בלתי נפרד מהילדות שלנו ומתהליך עיצוב האישיות שלנו כיום. עם זאת, הורים רבים חוששים לקראת הכנסת כלב חדש לבית בו יש ילדים קטנים, או ממה יקרה כאשר הכלב הוותיק שלנו יפגוש לראשונה תינוק שרק נולד.

קודם כל, הרשו לנו להרגיע אותכם ולהגיד שאין ממה לחשוש, ישנן מספר דרכים בהן תוכלו להפוך את המפגש בין הילדים לכלב לנעים ורגוע כמה שרק אפשר.

 

כלבים וילדים קטנים – שילוב מסוכן או לא?

ברובם המוחלט של המקרים, אין סכנה בגידול של כלבים וילדים קטנים יחד באותו הבית. עם זאת, יש להפריד בין מקרים בהם מדובר בילדים שלנו שחולקים את הבית יחד עם הכלב לבין ילדים אורחים אותם הכלב שלנו לא מכיר. בנוגע למקרה הראשון, ההיכרות הראשונית בין הכלב לילדים צריכה להתרחש תחת השגחה שלכם ולהיות מפוקחת עם הכנה מקדימה הן לילדים והן לכלב.

כשמדובר בילדים קטנים זרים, יש לשים לב ולהיות זהירים כמה שרק אפשר. חשוב לשמור על מרחק בין הכלב לילדים הזרים ולראות איך הכלב מגיב אליהם. אנו ממליצים לא לתת לילדים לרוץ ישר לכלב שהם לא מכירים, או לתת להם ללטף את הכלב ללא השגחה שכן זה עשוי להתפרש בצורה אחרת לחלוטין עבור הכלב.

כלבים וילדים קטנים

האם יש כלבים מתאימים יותר ופחות לילדים?

רבים מכם וודאי שמעו על סיווג של כלבים לכלבים מסוכנים יותר ופחות. קודם כל, אנחנו מאמינים שאין דבר כזה "כלב רע", ושגם הכלבים הכי טובים יכולים להתנהג בצורה לא נחמדה במיוחד ליד ילדים קטנים שהם לא מכירים. עם זאת, ישנם גזעים שידועים יותר ופחות ביחס שלהם לאנשים זרים ולילדים קטנים בפרט.

גזעים הנכללים בפקודת הכלבים המסוכנים, כגון אמסטף, ידועים ביחס תוקפני לילדים ולאנשים זרים ומומלץ להימנע ממגע ביניהם לבין הילדים. מנגד, כלבי רועים כמו בורדר קולי וילדים הם בגדר שילוב מנצח. אם אתם שוקלים להביא כלב לבית של ילדים קטנים, כדאי להתייעץ עם וטרינר או מאלף כלבים מקצועי בנוגע לסוגיית המגע עם הילדים.

 

איך להכיר תינוק חדש לכלב בצורה הנכונה?

אם נולד לכם תינוק ואתם מנסים לפענח איך להכיר אותו לכלב בצורה הנכונה והבטוחה ביותר, ישנם כמה כללים שחשוב לשים לב אליהם. בחודשים הראשונים לאחר הלידה כדאי לוודא שיש כמה שפחות קרבה בין התינוק לכלב – זאת משום שהכלב צריך להתרגל לילד וגם הילד צריך לחזק ולפתח את המערכת החיסונית שלו בכדי שלא יפתח חלילה אלרגיה לכלבים. כמו כן, כדאי לתת לכלב לרחרח את הבגדים של התינוק לפני יצירת המגע הראשוני ביניהם כדי לאפשר לכלב להתרגל אל התינוק.

כלבים וילדים קטנים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כלבים
אילוף כלבים
מה עלות לאילוף כלבים?

כשמדובר באימון יעיל של בני לוויה הכלבים שלנו, הציוד המתאים הוא בעל חשיבות עליונה. מרצועות וקולרים ועד פינוקים וקליקים,

כלבים למכירה
האם עדיף לאמץ או לקנות כלב?

כלבים הם יצורים נפלאים שמביאים שמחה וחברות לחיינו. הם נאמנים, אוהבים, ויכולים אפילו לשפר את הבריאות והרווחה שלנו. עם