נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

יש לכם דגים? כך תוכלו לדאוג שהם ישארו בריאים

יש לכם דגים כך תוכלו לדאוג שהם ישארו בריאים

דגים הם כנראה חיית המחמד שהכי קל לטפל בה, ודורשת הכי מעט מאיתנו הבעלים. אך למרות הקלות שבגידול שלהם עדיין צריך לוודא שהם בריאים ושמחים, ובכדי לעשות זאת יש להכיר את מה שהם צריכים בשביל חיים בריאים וטובים. במאמר זה נספר לכם כל מה שצריך לדעת על העניין. כל הפרטים ממש כאן. 

 

דגים – חיית מחמד למתחילים ומתקדמים

כמעט לכולנו היה דג כחיית מחמד בתור ילדים, ולא בכדי – זוהי חיית מחמד מושלמת למשפחות שמעוניינות בבעל חיים אך לא רוצים אחד שמלכלך את הבית, יגרום נזק לרהיטים, או יצריך יציאות לטיולים או ניקיון של צרכים מרחבי הבית. זוהי חיי מחמד מעולה למתחילים אבל גם למנוסים – שמעוניינים בחיית מחמד פשוטה לגידול. אך חשוב להבין ולחקור לפני שמבאים דג, מה הוא צריך בשביל חיים ארוכים ובריאים.

דגים - חיית מחמד למתחילים ומתקדמים

אקווריום בגודל מתאים

קודם כל חשוב שתבחרו עבור הדגים שלכם אקווריום בגודל מתאים. דגים הם בעלי חיים לכל דבר וחשוב לא לדחוס אותם עם יותר מידי דגים אחרים בתוך אקווריום קטן מידי. בדקו איזה אקווריום יתאים לגודל הדג מהזן שרכשתם, והתייעו עם חנות חיות מהימנה לגבי תנאי הגידול האופטימליים. תוכלו כמובן לקשט ולעטר את האקווריום עם צמחים ואביזרים אסתטיים שהדג ישמח לגור לצידם כל עוד הם לא מסוכנים לו.

 

פילטר למים

הדגים חיים כמובן בתוך מים ולא נושמים אוויר- ולכן צריך לוודא שאיכות המים שלהם גבוהה, בדיוק כמו שנרצה איכות אוויר גבוהה עבורינו ועבור המשפחה שלנו בשביל להשיג איכות מים גבוהה יש להשתמש בפילטר ייעודי לאקווריום, המנקה את המים ומעניק להם את המינרלים הדרושים בשביל לקיים סביבת חיים מתאימה לדגים. תוכלו להתאים את סוג הפילטר לסוג הדגים שתרכשו.

פילטר למים

מזון איכותי ותוספים

רכשו לדגים שלכם מזון איכותי ותוספים שונים למים כמו למשל זיאו קאר מינרל טבעי, שהוא תוסף למים שמאפשר לשמור על סביבת חיים בריאה, נקייה, וחיונית לדגים שיגדלו ויחיו בה בכיף ללא בעיות כלשהן או יותר מדי מאמץ מצידכם.

 

ניקיון שגרתי

אמנם לא מדובר בניקיון מסיבי כמו ניקיון אחרי צרכים של כלב, או ניקוי ארגז חול של חתול והתעסקות עם צרכים גדולים ומסריחים במיוחד – אבל עדיין יש צורך לנקות ולארגן את האקווריום של הדגים באופן שגרתי וקבוע. אבזרו את עצמכם עם הכלים הנדרשים לניקיון האקווריום, כפפות, וכן קונטיינר בו תוכלו להניח את הדגים עד שהבית שלהם יהיה מוכן ונקי. חשוב שתשמרו על סביבת חיים נקייה באקווריום כדי להבטיח את בריאות הדגים. תוכלו אף לרכוש דג מנקה שכל מה שהוא עושה זה לנקות את הסביבה שלו כל היום – הוא יעזור לכם להשלים את הפינות החסרות.

 

לסיכום

דגים הם חיית מחמד נפלאה, נוחה לגידול הדורשת מאמץ מאוד מינימלי בשביל לשגשג ולחיות חיים ארוכים באקווריום הביתי שלכם. חקרו על דרכי הטיפול בהם והעניקו להם חיים בריאים ושמחים.

יש לכם דגים כך תוכלו לדאוג שהם ישארו בריאים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
אתרי אינטרנט של בעלי חיים
קידום אתרי חיות

האינטרנט מוצף ומלא בתוכן, כאשר אחת המטרות המרכזיות של בעלי אתרים היא לייצר בולטות ונראות גבוהה בתוך עולם התוכן