נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

היזהרו – אלה החיות שלא כדאי להביא לבית עם חתול

בעלי חיים

אם אתם מגדלים חתול ומעוניינים להביא בעל חיים נוסף לבית שלכם, ישנם כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון. קודם כל, חשוב לדעת שלא כל בעלי החיים מתאימים לחיים משותפים באותו בית עם חתול, ולא – כלבים הם דווקא לא חלק מאותם בעלי החיים. במאמר הבא, נפרט אילו בעלי חיים לא כדאי להביא לבית שיש בו כבר חתול ומדוע. 

 

ממה צריך לחשוש?

קודם כל, חשוב להבהיר שתחת השגחה נכונה והפרדה תוכלו, באופן תיאורטי, להביא כל סוג של בעל חיים לחיות באותו הבית עם החתול שלכם, אך אתם צריכים לחשוב עם עצמכם האם יש ביכולתכם ליצור את ההפרדה הדרושה והאם התהליך עצמו לא יגרום לסטרס וחוסר נוחות הן עבורכם והן עבור החתול ובעל החיים הנוסף.

חשוב לזכור שחתולים הם טורפים מיומנים, וכל בעל חיים קטן מהם יהווה בשבילם מטרה לגיטימית וטרף פוטנציאלי. לכן, אף על פי שנהוג לחשוב על כלבים בתור האויב מספר אחת של החתולים, כלבים הם למעשה בעלי חיים אותם ניתן לגדל בקלות יחד עם חתולים.

בגדול, כלל הברזל למענה על השאלה של אילו בעלי חיים אסור לגדל ביחד עם חתולים הוא – האם החתול שלי ישמח ויוכל לאכול את זה? אם התשובה לשאלה הזו היא כן, כנראה שלא כדאי להביא את בעל החיים לבית עם החתול.

בעלי חיים

אילו בעלי חיים אסור להביא לבית עם חתול?

למטה, תוכלו למצוא רשימה של בעלי חיים המהווים מטרות אידיאליות עבור חתולים, אותם לא מומלץ להביא לבית עם חתול. למרות שניתן לשמור אותם במקומות אליהם יהיה קשה ומסובך לחתול להגיע, תהיו בטוחים שהחתול שלכם ינסה בכל כוחו לשלוח יד על אותם בעלי חיים ולהפוך אותם לארוחה הבאה שלו.

 

דגים

בשביל חתול, קבוצת דגים הסגורה בתוך מיכל קטן ללא יכולת ממשית לברוח מהווה מזנון פתוח בסגנון אכול כפי יכולתך. גם אקווריומים משוכללים במיוחד שלא מאפשרים לחתול להכניס יד ולשלות דג מתוכם עדיין יכולים להיות בעייתיים, מכיוון שחתולים מסוימים עשויים להיות יצירתיים במיוחד ואפילו לנסות להפיל את האקווריום לרצפה בשביל לשבור אותו ולאסוף את הדגים בעודם מפרפרים למוות על הרצפה. חבל לא?

בעלי חיים

עכברים ומכרסמים

למרות שאנחנו לא חושבים שיש אדם שפוי בדעתו שיחשוב שלגדל חתול ועכבר ביחד זה רעיון טוב, נרצה להדגיש עד כמה זה לא רעיון טוב. עכברים ומכרסמים קטנים הם ה-טרף המועדף על חתולי בית וחתולי בר. עבור החתול שלכם זה יכול להיות תענוג, אבל תהיו בטוחים שהחיים של המכרסמים שלכם יהיו מלאי לחץ וחרדה בלתי פוסקת.

 

תוכים

בדומה למכרסמים, גם תוכים וציפורים הם מטרה לגיטימית עבור החתול שלכם. למרות שפריצה לתוך הכלוב עשויה להיות מטלה מסובכת עבור החתול, השהות המשותפת שלהם באותו חלל תהיה מעיקה גם עבור התוכים וגם עבור החתול.

בעלי חיים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא חתולים