נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

מהי כמות השעות הגבוהה ביותר שארנב יכול לישון

ארנב

בין אם אתם מעוניינים בלהביא ארנב חדש, או סתם מנסים להבין את ארנב המחמד שלכם טוב יותר, ייתכן שאתם תוהים לגבי השגרה היומית הטיפוסית של הארנב. לפעמים, נראה שהארנב שלנו ישן המון שעות, וזה עשוי להדאיג אותנו. למרבה המזל, אין מה לדאוג – ממש כמו שאנו בני האדם זקוקים לשנת היופי שלנו, כך הארנבים.

 

הבנה של שגרת היום של הארנבים

אבל מתי ואיך ארנבים ישנים? ארנבים הם בעלי חיים הפעילים בשעות הדמדומים – כלומר, הם הכי פעילים עם עלות השחר ובשעות בין הערביים, וישנים באמצע היום וגם בלילה כ- 11 שעות בממוצע ביממה.

מכיוון שאנשים רואים ארנבים ישנים במהלך היום, רבים מניחים שהם יצורים ליליים – ערים כל הלילה.

ארנבים הן חיות טרף, ותמיד מסתכלים סביבם על מנת לוודא שטורף לא מחפש לצוד אותם. מכיוון שטורפים רבים פועלים בצורה הטובה ביותר באור יום בהיר או בלילה, פעילות בשעות הדמדומים עוזרת להם להפחית את הסכנה. בנוסף, פעילות בשעות אלה עוזרת להם גם להתחמק מהחום, שכן לארנבים קשה יותר לווסת את חום גופם.

ארנב

מחזור השינה של ארנבים

ארנבים ישנים בממוצע בין 7 ל- 12 שעות ביממה. עם זאת, חשוב לזכור  שדפוס השינה שלהם שונה משלנו. מכיוון שהם צריכים להיות ערניים לסכנה, ארנבים מבלים את זמן רב ממחזור השינה שלהם בשינה קלה, ולעתים קרובות הם מתעוררים בין כל פרק שינה. מחקרים רבים בדקו ומצאו כיצד עובד מחזור השינה של הארנבים, ומצאו כי ארנבים בילו כשני שליש מהשינה שלהם בשינה עמוקה  (עדיין פחות עמוקה משינה עמוקה של בני אדם), הנמשכת בין 7 ל- 8 שעות, ועוד כשעתיים – שלוש בשינה קלה.

כעשירית מהזמן בו הארנבים ישנים, הם מבלים בשנת חלום הדומה לשנת ה- REM של בני האדם. בעקבות כך, ישנם מדענים הסבורים כי גם ארנבים חולמים בלילה!

 

איך נדע מתי הארנב שלנו ישן?

לפעמים אנחנו לא בטוחים האם הארנב שלנו ישן או שהוא פשוט סתם שוכב בשקט בתוך הכלוב שלו. בשביל לענות על השאלה הזו, מדענים השתמשו במגוון שיטות מתוחכמות כדי למדוד את גלי המוח של הארנב ולבדוק מה הם הסימנים המעידים על כך שהארנב באמת ישן.

  • אם הארנבים שלכם דוממים לחלוטין והאוזניים שלהם היו רפויות ומוטלות על הראש, כנראה שהם ישנים. ארנבים עם אוזניים זקורות הם ערים ומודעים לסביבה שלהם.
  • אם הארנבים מזיזים את האף שלהם, סימן שהם ערים ולא ישנים. בזמן שינה האף של הארנב יהיה רגוע לחלוטין.
  • הארנבים ינשמו בצורה איטית הרבה יותר ממה שהם נושמים בה בדרך כלל הזמן השינה.
  • ממש כמו בני אדם, ארנבים מסוימים נוחרים במהלך השינה שלהם. אם אתם שומעים שהארנב שלכם נוחר, כנראה שהוא בדיוק באמצע שינת היופי שלו.

ארנב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ארנבים