נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

האם חתול ותוכי יכולים לחיות תחת קורת גג אחת

חתול ותוכי

בין אם יש לכם תוכי בבית ואתם מעוניינים להביא חתול או להפך, חשוב לזכור שחיים משותפים באותו בית יכולים להיות מאתגרים במיוחד עבור התוכי והחתול, במיוחד בעקבות העובדה שהחתול שלכם ישמח להכניס את התוכי לתפריט היומי שלו. עם זאת, ישנן כמה דרכים בהן תוכלו להשכין שלום בין התוכי והחתול ולאפשר להם חיים משותפים תחת קורת גג אחת. 

 

חתול ותוכי – טורף ונטרף

לפני כמה שנים, ישבתי במרפסת בבית הוריי וראיתי את החתולה המבוגרת שלהם אורבת למשהו בתוך אחד השיחים. לאחר מספר שניות, שמעתי קול חבטה חזק ואז ראיתי את החתולה השמנמנה יוצאת מהשיח עם ציפור בפה שלה. לא צריכים להיות מומחים גדולים לבעלי חיים בשביל לדעת שחתולים הם חיית טרף לכל דבר ועניין, וציפורים מהווים את אחת מהמטרות העיקריות שלהם.

כשמדובר בציפור כמו תוכי, החולקת איתם קורת גג משותפת ונמצאת במצב סטטי רוב הזמן, אינסטינקט הציד של החתול שלכם יכול להתעורר במיוחד והוא עשוי לנסות לצוד את הטרף שיושב לו 24 שעות מול העיניים בדרכים יצירתיות במיוחד.

למרות העובדה שמערכת היחסים העיקרית בין חתולים לבעלי כנף היא יחסי טורף – נטרף, אפשר בדרכים מסוימות לאפשר ולהרגיל את החיים המשותפים בין שני המינים ולגרום לחתול להפסיק לראות את התוכי שלכם בתור טרף פוטנציאלי.

חתול ותוכי

ממה צריך להיזהר?

קודם כל, חשוב לוודא מראש שהתוכי נמצא במקום בטוח ונעול, ושלחתול לא תהיה גישה אל הכלוב ושלא יוכל לשלוח ידיים לתוך הכלוב. על אותו מטבע, חשוב לשים לב שהתוכי לא יוכל להשתחרר ושאתם לא מוציאים אותו, במיוחד בשלבים הראשונים, כשהחתול נמצא בסביבה. גם אם זה לא נראה לכם משהו שהחתול שלכם עשוי לעשות, תהיו בטוחים שהוא ירצה וינסה לצוד את התוכי – במיוחד כשמדובר בתוכים קטנים.

מעבר לכך, חשוב לשים לב שהחתול והתוכי לא חולקים חלל משותף, לפחות בהתחלה. גם אם התוכי שמור ובטוח בתוך הכלוב שלו, עצם העובדה שהחתול נמצא שם עלולה לגרום לו ללחץ עצום ולפחד על החיים שלו. מצד שני, לשים לחתול את התוכי מול העיניים יכול לגרום לו לתסכול רב.

 

איך לעשות את זה נכון?

קודם כל, חשוב ליצור הפרדה בין התוכי לחתול, ולא לתת להם גישה אחד לשני בשום מצב. לאחר שעבר זמן מה והחתול התרגל לריח ולקולות של התוכי, תוכלו ליצור מגע ראשוני בפיקוח בין התוכי לחתול. כשאנחנו אומרים מגע, אנחנו כמובן לא מתכוונים לכך שתוציאו את התוכי ותתנו לו לשחק עם החתול, אלא שהתוכי יהיה בתוך הכלוב באותו החדר שהחתול נמצא בו.

את התהליך הזה יש לעשות בהדרגה ורק בפיקוח והשגחה שלכם, ולהפריד כוחות מיד כאשר החתול מתחיל להראות תוקפני כלפי התוכי. אם כעבור כמה זמן של ניסיונות כאלה החתול והתוכי כבר לא מתרגשים זה מהנוכחות של זה, תוכלו לנסות להוציא את התוכי בנוכחות החתול, אך היו דרוכים ומוכנים להרחיק בין החתול לתוכי בהתראה של שניות.

חתול ותוכי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים