נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

דרסת חיה בטעות? האם אפשר לחמוק מעונש ומה יהיה הקנס המקסימלי

דרסת חיה בטעות האם אפשר לחמוק מעונש ומה יהיה הקנס המקסימלי

לא פעם קורה שבמהלך נסיעה בכביש בין עירוני אנו מבחינים בתמרור ועליו סימן של גמל או חמור או כל חיה אחרת. תמרור זה בא להזהיר אותנו מפני חיות שהולכות בסביבת הכביש ועלולות גם לנסות ולחצותו או ללכת עליו. משרד התחבורה דואג להציב שלטים אלו כתוצאה ממקרים של פגיעות שהסבו נזק רב לחיה, לנוסעים ולרכבים. במידה ונקלעתי לתאונה המעורבת בה חיה, כיצד עליי לפעול?

 

לפני הכל- האם מדובר בעבירה פלילית?

על פי החוק, מקרים של פגיעת רכב מכל סוג שהוא בחיה במהלך נסיעה על כביש, מוגדרים כתאונת דרכים לכל דבר ועניין. לכן, במידה ובית המשפט יחליט, הוא יכול להטיל עונש על הנהג הפוגע. במקרי עבר מסוג זה, כאשר בית המשפט לענייני תעבורה פסק כי פגיעה נוצרה כתוצאה ממנהיגה רשלנית של אותו נהג, נסיעה במהירות מופרזת או בכוונה תחילה, הובאה הפסיקה על פיה הנהג הפוגע אשם או שניתן דו"ח תנועה.

בדומה למקרים של עבירות תנועה אחרות, עומדת בפני הנהג האפשרות להגיש ערעור על דוח תנועה על מנת להקל על עונשו או לבטלו.

לפני הכל- האם מדובר בעבירה פלילית

עצר אתכם שוטר, מה עליכם לעשות?

במידה ועוכבתם על ידי שוטר בעקבות פגיעה בחיה במהלך הנסיעה, יש לנהל עימו שיח מכבד ולהימנע בכל דרך משימוש בשפה בוטה, גם אם אתם סבורים שהפגיעה התרחשה שלא באשמתכם. כמו כן, חשוב לזכור כי כל אמירה שלכם עלולה לשמש בשלב מאוחר יותר כראיה להוכחת אשמתכם, לכן אסור לכם להודות או לרמוז כי נהגתם בצורה פושעת.

במידה וקיבלתם דו"ח או קנס בעקבות התאונה ואתם סבורים כי העונש שהתקבל לא מגיע לכם, יש ליצור קשר עם עורך דין לענייני תעבורה  על מנת להגיש ערעור על אותו דו"ח. את הערעור יש להגיש בטרם עברו 90 ימים מקבלת הדו"ח, ועם הגשתו ייקבע דיון בבית המשפט לתעבורה בנושא.

מי שייצג אתכם בדיון הוא עורך הדין שלכם אשר עליו לבצע כל מאמץ להוכיח את חפותכם או להמתיק את העונש שהוטל. הוא יעשה זאת באמצעות ניסיונות הגעה להסדר או מציאת כשלים בדו"ח שנכתב על ידי השוטר בסמוך לתאונה.

עצר אתכם שוטר, מה עליכם לעשות

כיצד תמצאו את עורך הדין הטוב ביותר?

על מנת לוודא שאתם בידיים טובות ושייעשה כל מאמץ להיטיב עימכם ולהביע את עמדתכם בבית המשפט, עליכם לוודא שעורך הדין אשר ייצג את הטענות שלכם אכן מקצועי בתפקידו. על מנת לייצג בהליך משפטי, על עורך הדין להיות בקי בכל הפסיקות ושלבי המשפט הנוגעים לנושאי התעבורה, ולשלוט בכתוב בספר החוקים.

על כן, לעורכי דין בעלי ניסיון אשר לקחו חלק בהליכים משפטיים בעבר יש יתרון מכריע. בנוסף, כדאי לבדוק בכמה מתוך התביעות בהם העורך דין לקח חלק, הוא אכן ניצח והצליח לסייע ללקוחותיו.

 

סיכום

פגיעה של רכב בבעל חיים היא תאונת דרכים לכל דבר ועניין. במידה ויימצא כי הנהג פעל בצורה מסוכנת או פגע בבעל החיים בכוונה תחילה או כתוצאה מעבירה על החוק, הוא חשוף לקבלת קנסות, דוחות, רישום נקודות ועוד. על מנת לפעול לביטול העונש או הפחתתו, מומלץ לפנות לעורך דין לענייני תעבורה שידע לנהל את ההליך המשפטי באופן הטוב ביותר.

דרסת חיה בטעות האם אפשר לחמוק מעונש ומה יהיה הקנס המקסימלי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי חיים