נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

איך לשמור על שיני הארנב לטווח הרחוק

שיני ארנב

ארנבים נוטים לבעיות שיניים, אך לעתים קרובות קל לפספס את הסימנים. במאמר זה, סיכמנו עבורכם איך תוכלו לשמור על בריאות השיניים של הארנבים שלכם ולזהות את הסימפטומים כאשר יש בעיה.

 

הסיבות העיקריות לבעיות שיניים אצל ארנבים:

בניגוד לחתולים ולכלבים, הסיבה לבעיות בשיניים אצל ארנבים לא נובעת בעיקר מריקבון ומחלות בחניכיים. במקום, השיניים הצומחות במהירות הגבוהה באופן טבעי אצל ארנבים, בשילוב עם תזונה לא נכונה, הן הסיבות העיקריות שגורמות לבעיות.

השיניים של ארנבים הן "פתוחות שורש" וצומחות ברציפות (בערך 2 מ"מ בכל שבוע), והן נועדו להישחק לאורך הנכון על ידי אכילה וכרסום של מזון. זה אומר שאם הם לא מקבלים את התזונה הנכונה – כזו ששוחקת את השיניים שלהם ועשירה בסיבים – השיניים שלהם יהפכו ארוכות מדי ועלולות לגרום לבעיות ולכאבים.

אם השיניים החותכות של הארנב שלכם, כלומר השיניים הקדמיות, אכן גדלות יתר על המידה, הן לא יפגשו את השיניים התחתונות כראוי, מה שיגרום למצב של אי – סתימה. מצד שני, השיניים האחוריות, או הטוחנות, יכולות להיות מעוותות, חדות ומחודדות, ואז להתחכך ולחתוך את הלשון ואת החך.

אי – סתימה היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר שרואים וטרינרים, והיא עלולה להשפיע על הפעלת לחץ על השיניים האחרות, לגרום להן להיות מושפעות ודלקתיות, ואף להוביל לבעיות מסכנות חיים. אותה אי- סתימה היא בעיה מאוד כואבת, הנפתרת על ידי חיתוך השן, או לפעמים על ידי עקירת השן במלואה.

שיני ארנב

איך נוכל למנוע בעיות בשיניים אצל הארנבים שלנו?

הדרך מספר אחת להבטיח שהשיניים של הארנבים שלנו יישארו בריאות היא לדאוג לתזונה נכונה עבורם. ארנבים צריכים בעיקר חציר, וכמה ירקות ועלים, כדי לשמור על כושר השיניים שלהם. מזונות יבשים לא שוחקים את שיניהם כראוי, ואנחנו לא ממליצים בכלל על מזונות מסוג תערובת מכיוון שלעתים קרובות ארנבים פשוט בוחרים את החתיכות שהם אוהבים אז לא מקבלים את כל מגוון החומרים המזינים שהם צריכים.

כמו כן, מחסור ברכיבים תזונתיים עלול להוביל לחוסר איזון של סידן וזרחן, שיכול לתרום לבריאות שיניים לקויה. דרך נוספת לסייע במניעת בעיות עם השיניים של הארנבים שלך היא לקצץ את הציפורניים שלהם לעתים קרובות, משום שהם יכולים להשתמש בציפורניים שלהם כדי לגרד את האמייל על השיניים שלהם.

 

מה הם הסימנים לבעיות שיניים אצל ארנבים?

אצל כלבים וחתולים, לעיתים קרובות ניתן לזהות בעיות בפה דרך הנשימה המסריחה שלהם, אבל הסימנים אצל הארנבים שלכם יהיו עדינים יותר ותצטרכו לשים לב היטב כדי לזהות את התסמינים. הסימנים הבולטים ביותר כוללים:

  • ירידה במשקל
  • טיפוח לקוי של הארנב
  • הארנב מזיל ריר
  • רתיעה ממאכלים מסוימים
  • שימו לב גם להפרשות מעיני הארנבות שלכם, שכן שיניים לא מיושרות יכולות לשנות את צורת הגולגולת העדינה של הארנב – מה שעלול לחסום את צינורות הדמעות ולהוביל להצטברות של אבק.

 

שיני ארנב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ארנבים