נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.

איך להתאים מטבח חוץ לבית עם חיית מחמד?

אוכל ארנבים בעלי חיים חתולים כלבים כללי תוכים

מטבח חוץ הוא חוויה מדהימה ומספקת לכל מי שאוהב לבשל המון, להכין בשרים על האש ולארח. אם אתם מעוניינים לבנות מטבח חוץ בחצר שלכם, אך יש לכם חיית מחמד שבה אתם רוצים להתחשב – ניתן לבצע כמה שינויים המתאימים לחיה ולסביבת המגורים שלה. חיית המחמד לא אמורה למנוע מכם לבנות מטבח חוץ. היא תסתדר נהדר עם עוד מרחב לבישול ואף תשמח שיהיה עוד מקום שבו ימתינו לה שאריות של הארוחה. בואו נדבר על זה.

 

קבעו את מיקום המטבח ביחס לבית

בשלב הראשון של התאמת המטבח, יש לקבוע את המיקום שלו ביחס לבית ולחצר. אפשר למקם את המטבח ממש קרוב אל הבית אך במקום חיצוני, למשל בשטח פטיו שקיים אצלכם בחצר, או בחיבור לקירות החיצוניים בבית. אופציה נוספת היא למקם את המטבח במקום מרוחק בתוך החצר, על מנת לייצר מרחב נעים נוסף.

מבחינת חיות מחמד, המגבלה היחידה של מיקום מטבחי חוץ היא לא להניח בשטחם מוצרי מזון שיהיו בהישג פיהם של החתול או הכלב שלכם. וכמובן, אל תנשלו את חיית המחמד מהטריטוריה שלה בחצר – השתדלו למקם את מטבח החוץ במרחק מה מהמלונה לדוגמה.

קבעו את מיקום המטבח ביחס לבית

קרוב למבנה או מרוחק ממנו? זאת השאלה

כשאתם צריכים להחליט איפה למקם את מטבח החוץ, יש לקחת בחשבון גם את התנאים השונים המשפיעים עליו. לדוגמה, אם אתם מעוניינים במטבח חוץ שנמצא בצמוד לבית, ולא חשוף לחלוטין בחצר – הוא יהיה מוגן יותר מפני הרוחות והגשמים. כמו כן, גם תשתיות שונות משפיעות על הבחירה שלנו במטבח חוץ.

יש לקחת בחשבון את ההתקנה והחיבור לקווי אינסטלציה, חשמל ומים. במטבח שצמוד לבית עצמו הביצוע יהיה פשוט יחסית, בעוד במטבח חוץ שנמצא רחוק מהבית, יהיה קשה יותר לחבר תשתיות שונות וייתכן כי תצטרכו להתקין רצפה או דק כלשהו עליו ישב המטבח. מצד שני, במטבח חוץ שמרוחק מעט ממבנה הבית תמנעו כניסת עשן או ריחות אוכל לבית עצמו.

 

מה זה אומר מבחינת חיות המחמד?

מבחינת חיות המחמד שנמצאות בבית, הן כבר תסתדרנה בכל מצב. בדיוק כמו שיש מטבח בבית, הן תתרגלנה לעובדה שיש מטבח חוץ. אולי בהתחלה הריחות יהוו אטרקציה עבור הכלב שלכם, אבל בשלב מסוים מטבח החוץ יהפוך לחלק משגרת הבית. עם זאת, חשוב לחנך את חיית המחמד מלכתחילה שלא להסתובב לכם בין הרגליים כשאתם עובדים במטבח החוץ – בדיוק כמו שהרגלתם אותה להתנהג במטבח הביתי.

 

ואיך ישפיע גודל מטבח החוץ?

אלמנט הגודל הוא דבר שיש לשים לב אליו בתכנון מטבח חוץ, בייחוד כשיש לנו חיות מחמד. ראשית, נסו לתכנן את המרחב והגודל של מטבח החוץ שבו אתם מעוניינים לפי צרכיכם ומספר האנשים המתארחים אצלכם בדרך כלל. שנית, אם יש לכם חיית מחמד, מטבח חוץ גדול יהיה נוח יותר כי היא תוכל להסתובב להנאתה גם בשטחו מבלי להפריע לכם בפעילות.

מטבח חיצוני

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
אתרי אינטרנט של בעלי חיים
קידום אתרי חיות

האינטרנט מוצף ומלא בתוכן, כאשר אחת המטרות המרכזיות של בעלי אתרים היא לייצר בולטות ונראות גבוהה בתוך עולם התוכן