בואו נודה בזה – בעידן הדיגיטלי, להיות בלי עוקבים זה כמו לפתוח מסעדה באמצע המדבר ולקוות שלקוחות יגיעו במקרה כי "שמענו עליך". כולם רוצים יותר עוקבים, כי יותר עוקבים משדרים הצלחה, פופולריות, ובעיקר – נותנים תירוץ נהדר להעלות עוד סלפי ולכתוב "וואו, כמה אהבה!"
אבל איך באמת משיגים עוקבים? האם הדרך הנכונה היא לעבוד קשה, להעלות תוכן איכותי ולבנות קהילה נאמנה? או שאולי פשוט… קונים אותם וזהו? בואו נצלול לשיטות הכי טובות – וגם לכמה שפחות טובות – להשגת עוקבים באינסטגרם.
שיטת הזיעה והדמעות – עבודה קשה כמו בחדר כושר
השיטה הקלאסית להשגת עוקבים היא כזו: אתם משקיעים בתוכן פצצה, עוקבים אחרי טרנדים, מעלים פוסטים בזמנים הנכונים, משתמשים בהאשטגים חכמים, מגיבים לאנשים ומנסים להיות "אותנטיים". בקיצור, זה כמו לרוץ מרתון – רק שאם אתם לא עושים את זה נכון, אתם נשארים לבד על המסלול ובלי מדליה.
אם יש לכם סבלנות של נזיר טיבטי ואין לכם בעיה להתפלל כל ערב שהאלגוריתם של אינסטגרם יבחין סוף סוף בעבודה הקשה שלכם – לכו על זה!
עוקבים לקנייה ברשתות חברתיות – כי למה לעבוד קשה אם אפשר לקצר תהליכים?
אה, הגענו לפינה האפלה של עולם האינסטגרם – קניית עוקבים. זה נשמע מפתה: תשלום קטן, ובום! אתם עם 10K עוקבים חדשים שמגיבים לכם "nice pic dear" או "follow back pls". אבל רגע, האם זה באמת עובד?
מצד אחד, מספרים גבוהים נראים טוב ומשדרים אמינות. מצד שני, אם רוב העוקבים שלכם הם פרופילים עם תמונה של ביצה ושם כמו "User3948593", אל תתפלאו אם אף אחד לא באמת מגיב על הפוסטים שלכם.
בשורה התחתונה? אם כבר עוקבים לקנייה ברשתות חברתיות, עדיף לבחור שירותים שמביאים עוקבים אמיתיים ומעורבים – ולא כאלה שנעלמים אחרי שבוע כאילו מעולם לא היו כאן (כן, זה קורה!).
השיטה הערמומית – "תן לי עוקב ואחזיר לך אהבה"
יש גם את שיטת ה-Follow-Unfollow, שבה אתם עוקבים אחרי אנשים, מחכים שהם יעקבו חזרה ואז נוטשים אותם בשקט. נשמע מבריק? אולי, אבל זה גם די נואש. האנשים שתפסו אתכם "עוקבים ונוטשים" לא רק שלא יעריכו אתכם – הם כנראה גם יספרו לכל העולם שאתם נוכלים חברתיים.
שיתופי פעולה – כי אין כמו קומבינות
דרך הרבה יותר חכמה להגדיל את כמות העוקבים היא פשוט לשתף פעולה עם אנשים אחרים. תעשו לייבים משותפים, תתייגו אחד את השני, תצרו תוכן מגניב יחד – ובום, החשיפה שלכם תקפוץ בלי שתצטרכו להוציא שקל (או לפחות לא הרבה).
אז מה הדרך הנכונה באמת?
האמת היא ששילוב בין השיטות הוא מה שעובד הכי טוב. עבודה קשה + תוכן איכותי + שיתופי פעולה + אולי בוסט קטן של קניית עוקבים בצורה חכמה = מתכון להצלחה. כי בסופו של דבר, אינסטגרם זה לא רק מספרים – זה קהילה, מעורבות ואותנטיות (טוב נו, וגם קצת פוזה).
אז תבחרו בחוכמה, ותזכרו: אם מישהו מבטיח לכם 100K עוקבים בחינם – רוב הסיכויים שאלה יהיו בוטים מצ'צ'ניה.